Terugblik 2026
Mobiliteitsvraagstukken worden steeds complexer. Van verkeersveiligheid en mobiliteitsarmoede tot deelmobiliteit en gebiedsontwikkeling: de uitdagingen van vandaag vragen om samenwerking, kennisdeling en concrete actie. Tijdens het Nationaal Congres Mobiliteit op 20 mei 2026 stond daarom het thema ‘Samen vooruit’ centraal. Mobiliteitsprofessionals uit verschillende domeinen kwamen samen om inzichten te delen, elkaar te inspireren en gezamenlijk stappen te zetten richting duurzame en toekomstbestendige mobiliteitsoplossingen.
Het congres draaide niet alleen om praten, maar vooral om doen. Deelnemers gingen naar huis met nieuwe inzichten, praktische handvatten en concrete acties om direct mee aan de slag te gaan binnen hun eigen werkomgeving. Met inspirerende sessies, waardevolle gesprekken en ontmoetingen tussen vakgenoten was het Nationaal Congres Mobiliteit dé plek om samen vooruitgang te realiseren.
Centrale thema’s:
- STOMP
- Fietsparkeren
- Deelmobiliteit
- Verkeersongelijkheid
- Sociale (on)veiligheid
- Gebiedsontwikkeling en mobiliteit
- Brede Welvaart
- Mobiliteitsarmoede
Aftermovie van het Nationaal Congres Mobiliteit 2026
Bekijk foto’s van het congres
Tijdens het Nationaal Congres Mobiliteit 2026 stond het thema ‘Samen vooruit’ centraal. Mobiliteitsprofessionals vanuit verschillende disciplines kwamen samen om kennis te delen, ideeën uit te wisselen en samen vooruit te kijken. Met inspirerende sessies, waardevolle ontmoetingen en gesprekken over actuele mobiliteitsvraagstukken stond de dag volledig in het teken van samenwerking, concrete oplossingen en vooruitgang. Een dag vol nieuwe inzichten, praktische handvatten en ontmoetingen die laten zien dat we alleen samen écht vooruitkomen.
